De werkgroep branding heeft maandagavond 1 september haar eindrapport overhandigd aan burgemeester Ter Keurs, (aankomend) voorzitter Erik Meijer van de HIMBO en Jan de Vries, voorzitter van dorpsbelang.
In dit rapport zijn de kernwaarden van Burgum vastgelegd, zoals onderzocht door de werkgroepleden, bestaande uit vertegenwoordigers uit alle lagen van de bevolking, ondernemers en dorpsbelang.
Uit alle gesprekken zijn de volgende kernbegrippen naar voren gekomen:
bindend begrip:
- nabijheid
kernbegrippen:
- Genoeglik
- Sociaal
- Bescheiden
- Compleet
- Welgelegen
Met deze kernbegippen kan Burgum aan de slag om het merk Burgum in de markt te zetten.
[wpdm_file id=10]
De studenten van het Citylab hebben een adviesrapport opgesteld hoe we de marketing van Burgum kunnen aanpakken.
[wpdm_file id=11]
Het bestuur zal samen met de werkgroepen een vervolg aan bovenstaande rapporten geven om een campagne op te zetten waar mee Burgum een gezicht krijgt naar de buitenwereld.